Unite! European University: Main difficulties regarding Flexible Study Pathways identified by Partners with Impact on Joint Programmes - Results of a survey across Europe

Downloadstatistik des Dokuments (Auswertung nach COUNTER):

Bossuyt, S.; Brogueira, P.; Castro, C.; David, F.; Dellabale, A. et al.: Unite! European University: Main difficulties regarding Flexible Study Pathways identified by Partners with Impact on Joint Programmes - Results of a survey across Europe. In: SEFI 50th Annual conference of The European Society for Engineering Education. "Towards a new future in engineering education, new scenarios that european alliances of tech universities open up". Barcelona: Universitat Politècnica de Catalunya, 2022, S. 1865-1871. DOI: https://doi.org/10.5821/conference-9788412322262.1305

Version im Repositorium

Zum Zitieren der Version im Repositorium verwenden Sie bitte diesen DOI: https://doi.org/10.15488/16906

Zeitraum, für den die Download-Zahlen angezeigt werden:

Jahr: 
Monat: 

Summe der Downloads: 14




Kleine Vorschau
Zusammenfassung: 
The European Universities Initiative (EUI) promotes European values and identity and aims to revolutionise the quality and competitiveness of European Higher Education. As part of this effort, the University Network for Innovation, Technology and Engineering (Unite!) is working on developing a Joint Program (JP) offer with embedded mobility and flexibility. To achieve this goal, we present in this paper the major challenges in implementing Flexible Study Pathways (FSP) at a transnational level identified in a survey conducted at the seven partner Universities of Unite!. The most desirable forms of flexibility regarding content of course/program were Elective Courses outside the domain and inside the degree of specialisation. Main difficulties identified by partners are related to academic calendars, time cost to organise FSP, legal matters, program agendas and ensuring the achievement of learning outcomes. The results of this analysis show possible directions for the development of a European degree, which will require effective communication and stakeholder coordination and engagement.
Lizenzbestimmungen: CC BY-NC-ND 4.0 Unported
Publikationstyp: BookPart
Publikationsstatus: publishedVersion
Erstveröffentlichung: 2022
Die Publikation erscheint in Sammlung(en):Fakultät für Architektur und Landschaft

Verteilung der Downloads über den gewählten Zeitraum:

Herkunft der Downloads nach Ländern:

Pos. Land Downloads
Anzahl Proz.
1 image of flag of United States United States 11 78,57%
2 image of flag of Germany Germany 2 14,29%
3 image of flag of United Kingdom United Kingdom 1 7,14%

Weitere Download-Zahlen und Ranglisten:


Hinweis

Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.