Teacher Education for Sustainable Development: A Review of an Emerging Research Field

Downloadstatistik des Dokuments (Auswertung nach COUNTER):

Fischer, D.; King, J.; Rieckmann, M.; Barth, M.; Büssing, A. et al.: Teacher Education for Sustainable Development: A Review of an Emerging Research Field. In: Journal of Teacher Education 73 (2022), Nr. 5, S. 509-524. DOI: https://doi.org/10.1177/00224871221105784

Version im Repositorium

Zum Zitieren der Version im Repositorium verwenden Sie bitte diesen DOI: https://doi.org/10.15488/15528

Zeitraum, für den die Download-Zahlen angezeigt werden:

Jahr: 
Monat: 

Summe der Downloads: 38




Kleine Vorschau
Zusammenfassung: 
Teacher Education for Sustainable Development (TESD) is a niche innovation in teacher education that empowers teachers to prepare learners to address global socio-environmental challenges. To advance the diffusion of this niche innovation into general teacher education, this article offers a systematic literature review based on a qualitative analysis of 158 peer-reviewed publications on TESD research. Our results show that TESD research is a growing field characterized by five types of inquiry: designing learning environments, understanding learner attributes, measuring learning outcomes, promoting systems change, and advancing visions for the field. Major innovation potentials of TESD for more general teacher education are its emphasis on the grand socio-environmental challenges of our times, methodologies to engage with knowledge diversity (e.g., inter/transdisciplinarity), and sustainability science learning approaches (e.g., backcasting). We suggest that future work builds from this review to strengthen links between teacher education and TESD in enhancing quality education.
Lizenzbestimmungen: CC BY-NC 4.0 Unported
Publikationstyp: Article
Publikationsstatus: publishedVersion
Erstveröffentlichung: 2022
Die Publikation erscheint in Sammlung(en):Naturwissenschaftliche Fakultät

Verteilung der Downloads über den gewählten Zeitraum:

Herkunft der Downloads nach Ländern:

Pos. Land Downloads
Anzahl Proz.
1 image of flag of Germany Germany 14 36,84%
2 image of flag of United States United States 9 23,68%
3 image of flag of Indonesia Indonesia 4 10,53%
4 image of flag of Philippines Philippines 2 5,26%
5 image of flag of China China 2 5,26%
6 image of flag of Sweden Sweden 1 2,63%
7 image of flag of Mozambique Mozambique 1 2,63%
8 image of flag of Iran, Islamic Republic of Iran, Islamic Republic of 1 2,63%
9 image of flag of India India 1 2,63%
10 image of flag of Albania Albania 1 2,63%
    andere 2 5,26%

Weitere Download-Zahlen und Ranglisten:


Hinweis

Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.