Do the Winners Really Take It all? Exploring Entrepreneurial Learning in Start-Up Competitions

Downloadstatistik des Dokuments (Auswertung nach COUNTER):

Stolz, L.; Sternberg, R.: Do the Winners Really Take It all? Exploring Entrepreneurial Learning in Start-Up Competitions. In: Entrepreneurship Education and Pedagogy 5 (2022), Nr. 4, S. 599-626. DOI: https://doi.org/10.1177/25151274211068191

Version im Repositorium

Zum Zitieren der Version im Repositorium verwenden Sie bitte diesen DOI: https://doi.org/10.15488/14640

Zeitraum, für den die Download-Zahlen angezeigt werden:

Jahr: 
Monat: 

Summe der Downloads: 15




Kleine Vorschau
Zusammenfassung: 
Originating from business plan competitions at universities, start-up competitions (SUCs) are nowadays a widely used policy tool to foster entrepreneurial learning among a larger group of potential and nascent entrepreneurs. While the literature on entrepreneurial learning highlights the importance of participants’ prior experiences, studies on learning in SUCs often ignore these experiences, but detect different perceptions of the learning outcomes from SUCs. To address this research gap, we explore configurations of prior experience and the participation routines of entrepreneurs at SUCs. To do so, we apply fuzzy-sets qualitative comparative analysis (fsQCA) to in-depth interview data from 26 participants at two German SUCs. Based on theories on entrepreneurial learning, insights from the interviews, and our empirical results from fsQCA, we identify one necessary condition and two specific configurations of conditions that lead to the outcome. The absence of entrepreneurial knowledge was found to be a necessary condition for entrepreneurial learning in SUCs. Prior industry experience is part of both solutions, but whether the presence or absence of it is important depends on whether it is combined with active participation in the competition. We present implications for policymakers, entrepreneurs, and researchers.
Lizenzbestimmungen: CC BY 4.0 Unported
Publikationstyp: Article
Publikationsstatus: publishedVersion
Erstveröffentlichung: 2022
Die Publikation erscheint in Sammlung(en):Naturwissenschaftliche Fakultät

Verteilung der Downloads über den gewählten Zeitraum:

Herkunft der Downloads nach Ländern:

Pos. Land Downloads
Anzahl Proz.
1 image of flag of United States United States 8 53,33%
2 image of flag of Germany Germany 3 20,00%
3 image of flag of Sweden Sweden 1 6,67%
4 image of flag of Malaysia Malaysia 1 6,67%
5 image of flag of Indonesia Indonesia 1 6,67%
6 image of flag of Spain Spain 1 6,67%

Weitere Download-Zahlen und Ranglisten:


Hinweis

Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.