Epistemic Beliefs in Science—A Systematic Integration of Evidence From Multiple Studies

Downloadstatistik des Dokuments (Auswertung nach COUNTER):

Schiefer, J.; Edelsbrunner, P.A.; Bernholt, A.; Kampa, N.; Nehring, A.: Epistemic Beliefs in Science—A Systematic Integration of Evidence From Multiple Studies. In: Educational psychology review 34 (2022), Nr. 3, S. 1541-1575. DOI: https://doi.org/10.1007/s10648-022-09661-w

Version im Repositorium

Zum Zitieren der Version im Repositorium verwenden Sie bitte diesen DOI: https://doi.org/10.15488/12939

Zeitraum, für den die Download-Zahlen angezeigt werden:

Jahr: 
Monat: 

Summe der Downloads: 64




Kleine Vorschau
Zusammenfassung: 
Recent research has integrated developmental and dimensional perspectives on epistemic beliefs by implementing an approach in which profiles of learners’ epistemic beliefs are modeled across multiple dimensions. Variability in study characteristics has impeded the comparison of profiles of epistemic beliefs and their relations with external variables across studies. We examined this comparability by integrating data on epistemic beliefs about the source, certainty, development, and justification of knowledge in science from six studies comprising N = 10,932 German students from elementary to upper secondary school. Applying latent profile analyses to these data, we found that profiles of epistemic beliefs that were previously conceptualized were robust across multiple samples. We found indications that profiles of epistemic beliefs homogenize over the course of students’ education, are related to school tracking, and demonstrate robust relations with students’ personal characteristics and socioeconomic background. We discuss implications for the theory, assessment, and education of epistemic beliefs. © 2022, The Author(s).
Lizenzbestimmungen: CC BY 4.0 Unported
Publikationstyp: Article
Publikationsstatus: publishedVersion
Erstveröffentlichung: 2022
Die Publikation erscheint in Sammlung(en):Naturwissenschaftliche Fakultät

Verteilung der Downloads über den gewählten Zeitraum:

Herkunft der Downloads nach Ländern:

Pos. Land Downloads
Anzahl Proz.
1 image of flag of Germany Germany 28 43,75%
2 image of flag of United States United States 13 20,31%
3 image of flag of Nigeria Nigeria 4 6,25%
4 image of flag of China China 3 4,69%
5 image of flag of Latvia Latvia 2 3,12%
6 image of flag of United Kingdom United Kingdom 2 3,12%
7 image of flag of Finland Finland 2 3,12%
8 image of flag of Switzerland Switzerland 2 3,12%
9 image of flag of Hong Kong Hong Kong 1 1,56%
10 image of flag of Spain Spain 1 1,56%
    andere 6 9,38%

Weitere Download-Zahlen und Ranglisten:


Hinweis

Zur Erhebung der Downloadstatistiken kommen entsprechend dem „COUNTER Code of Practice for e-Resources“ international anerkannte Regeln und Normen zur Anwendung. COUNTER ist eine internationale Non-Profit-Organisation, in der Bibliotheksverbände, Datenbankanbieter und Verlage gemeinsam an Standards zur Erhebung, Speicherung und Verarbeitung von Nutzungsdaten elektronischer Ressourcen arbeiten, welche so Objektivität und Vergleichbarkeit gewährleisten sollen. Es werden hierbei ausschließlich Zugriffe auf die entsprechenden Volltexte ausgewertet, keine Aufrufe der Website an sich.